Není to obezita

Někdy to vypadá podobně, ale obezita to není. Celulitida, lipedém nebo otoky jsou samostatnými diagnózami, které trápí mnoho žen vyššího, ale i středního nebo dokonce mladého věku.

Co je to...

Celulitida

Jsou to ty nepříjemné důlky nebo hrudky v podkožní tukové tkáni, obvykle v oblasti hýždí a stehen. Značný vliv tu má genetická predispozice.

Lipedém

Jde o chronické a progresivní onemocnění zejména v končetinách, kde se nerovnoměrně hromadí tukové buňky. Tento stav se nezlepší dietou a cvičením.

Lymfedém

Obvykle postihuje končetiny, kde se hromadí lymfa a způsobuje otoky; problém se týká až dvou procent evropské populace.

Flebedém

Nemocní mají potíže s krevními cévami, které se projevují otoky; jednou z jeho forem jsou křečové žíly, kterými trpí až 15 procent mužů a čtvrtina žen.

Otoky

Vznikají v důsledku velkého nahromadění tekutiny ve tkáních. Příčinou mohou být záněty, poranění, hormonální změny, alergie i nadměrné množství soli v organismu. Otoky se častěji objevují u obézních jedinců s nezdravým životním stylem a stravou, u žen během menstruace nebo těhotenství. V některých případech jsou otoky příznakem závažnějších zdravotních problémů, a proto je dobré poradit se s lékařem.

Stále účinné léčivky

S některými z popsaných potíží si umí poradit nové přípravky Neobotanics, které byly vyvinuty díky třicetiletému zkoumání přírodních bioaktivních látek i díky výběru trochu pozapomenutých českých léčivek. Velmi se přitom osvědčila spolupráce s Botanickým ústavem (experimentální zahrady s desítkami druhů rostlin pro extrakci účinných látek) a s experty z Vysoké školy chemicko-technologické.

Více informací najdete na www.neobotanics.cz

Ilustrační foto: pixabay a archiv